הפוסט הזה הוא פוסט מעודכן למערכת החדשה (וגם הוידאו למטה)

שימו לב ! נכון להיום (13.3.2024) הם חסמו את המערכת הזו לכל מי שנמצא בישראל, ולכן יש להתקין אפליקציית VPN כדי שניתן יהיה להכנס לאתר, יש המון אפליקציות כאלה (גם כהרחבה לכרום וגם לפלאפונים).

מכיוון ששגרירות פורטוגל בתל אביב לא כל כך מתפקדת וקשה מאד לקבוע תור לתעודת זהות ודרכון, המון אנשים טסים לפורטוגל לצורך העניין. בוידאו פה למטה אני מסביר איך קובעים תור לתעודת זהות ודרכון במערכת החדשה. קחו בחשבון שברוב התחנות בפורטוגל לא צריך לקבוע תור כלל, זה רק אופציונלי. כמובן שזה הרבה יותר נוח להגיע עם תור מוזמן כי זה יחסוך לכם עמידה ארוכה בתור.

 

הרבה אנשים שואלים אותי האם כדאי לקחת מלווה. בלי לפגוע בפרנסה של המלווים, לטעמי, מדובר במשהו שהוא דיי מיותר. אני הכנתי מדריך מאד מפורט שאני מעדכן כל הזמן על איך מוציאים תעודת זהות ודרכון בפורטוגל אתם מאד מוזמנים לקרוא אותו. יש שם טקסט בפורטוגזית שאפשר להראות לפקיד. בכל מקרה הפקידים כבר פגשו המון ישראליים שבאו לבקש תעודת זהות ודרכון, כל הנושא של הליווי נראה לי מיותר. זה כמו להביא מתורגמן בעברית למשרד הפנים בישראל, פשוט מגיעים, מתנהגים בנחמדות רבה ודברים מסתדרים.

 

הייתי בפורטוגל לא מעט פעמים ומדובר במקום מעניין ויפה ושונה שקל להיות בו תייר והאנשים מאד נחמדים (וגם דיי זול שם). מומלץ מאד לקחת כמה ימים אקסטרה לטייל.

הנה קישור לאתר: https://siga.marcacaodeatendimento.pt/Marcacao/Entidades