להלן רשימה של נותני שירות בתחום של הדרכון. אשתדל לכתוב בצורה אובייקטיבית מה דעתי בנושא. למרות הרשימה המפורטת, הרבה אנשים פנו אליי ושאלו על מי אני הכי ממליץ או מי הוא השילוב הכי טוב בין זול לנותן שירות טוב, אז אני הכי ממליץ על: 0542811833

שירותים כלליים שכוללים בתוכם תרגומים והגשות:

  1. אבישי בק: אבישי בחור טוב אמין מאד, יש לו מילה והוא עומד בה ויש לו הרבה מאד ניסיון. הוא נותן שירות ש"בולע" שירותים אחרים. כלומר, בגדול הוא אומר "אחרי שיש אישור קהילה, אני אקח את זה מפה". הדבר היחיד שתצטרכו לעשות בנוסף לאישור קהילה אצלו זה אימות דרכון (להחתים את כל העותקים של הדרכון) בישראל, את כל היתר הוא יעשה עד ההגשה. הייתרונות, כמו שאמרתי – הוא אמין מאד ומיומן. זאת למרות שהוא לא הכי זול בתחום. בנוסף, אם תרצו שאבישי רק יתרגם לכם מסמך, זה יעלה לכם 100 יורו למסמך + העלות לשליחה (או החזרה) של אותו מסמך מליסבון (בדואר).
  2. ניר: ניר בחור חדש שמתעסק עם הדרכונים בכמה חודשים האחרונים, הוא איש טוב ומציג מגוון רחב של שירותים, משירותים של תרגום בלבד (לוקח 65 יורו למסמך), סיוע במילוי המסמך בקשה (30 יורו), הגשה של תיקים בכמה אופנים: או עם שליח DHL שנותן אישור שהתיק נמסר (בעלות של 30 יורו), או באמצעות עורך דין שמוכן לקחת על עצמו את התיק עד קבלת האזרחות (בעלות של 160 יורו) או באמצעות רק הגשה של העורך דין (בלי שיקח על עצמו את התיק כמיופה הכח) בעלות של 100 יורו. ניר התחיל להציג שם שירות מעניין חדש שבו הוא אומר בגדול "בואו לפורטוגל ליום סידורים יחד איתי, אחרי שיש לכם אישור קהילה ביד, ונסגור את כל העניינים ביום אחד (אימותים, תרגומים וכו). המחירים נשארים אותו הדבר כמו שציינתי פה למעלה רק בתוספת של 60-80 יורו לזמן שניר לוקח אתכם לסידורים איתו.

שירותים של תרגומים ומילוי מסמכים:

  1. נוטריון לאון אסאו: לאון אסאו הוא הנוטריון היחיד בישראל שהוא גם מורשה בפורטוגל. מה שאומר שמותר לו לחתום לכם על אותם מסמכים שחותמים בשגרירות. לעיתים קרובות יש המון לחץ בשגרירות או שמקבלים תור לעוד 3 חודשים. לכן לאון הוא פתרון ממש טוב. בנוסף, לאון מציע שירותי תרגום נוטריוני במחיר שהוא דיי זול בארץ. העלויות שלו הן: 190 ש"ח על אימות חתימה, 289 ש"ח לאימות דרכון, 878 ש"ח לתרגום תעודת יושר + לידה – כלומר – אם תרצו תוכלו לסגור אצלו את כל התיק פה בישראל.
  2. עופר דה-קלו: הוא עו"ד ונוטריון ישראלי, כך שהכל מתבצע בארץ. מה שהוא מציע זה שירות של תרגום, אישור נוטריון ואפוסטיל משרד המשפטים לכל מסמך + אישרור בשגרירות (הוא מאשרר עבורכם) בעלות של 520 ש"ח (זה כולל את המע"מ וכולל סך של כ-65 ₪ לקונסוליה הפורטוגלית), אם תרצו שהוא גם ישים לכם חותמת אפוסטיל במשרד החוץ בירושלים ויחסוך לכם נסיעה לירושלים, הוא גובה עוד 75 ש"ח על זה.

שירותים של הגשת התיק:

  1. יש את אבישי – אני לא יודע בדיוק כמה הוא לוקח רק על הגשה
  2. ניר – כתבי למעלה
  3. עו"ד זיו בן דוד: הוא מציע שירות בעלות של 250 ש"ח שבו הוא שולח את התיק לליסבון עם שליח מנהלי של DHL, זה אומר שאתם תקבלו אישור שהתיק נמסר. זה שירות זהה למה שניר נותן ב 30 יורו רק שפה אתם מוסרים את התיק שלכם למישהו בישראל.

 

בקיצור, העניין הוא שאם אתם מתכננים לתת למישהו להגיש לכם את התיק (כמו אבישי או ניר) אז כבר עדיף שאותו אדם יתרגם ויקח מכם את המושכות אחרי שיש אישור קהילה ואחרי שהייתם בשגרירות (או אצל נוטריון לאון אסאו פה בארץ).

אם אתם מתכננים לעשות הכל לבד ורוצים שליטה מלאה בתיק שלכם, אולי מוטב יהיה לעשות הכל פה בארץ, כולל תרגומים ואימותים, ואז לשלוח עם עו"ד זיו בן דוד.

 

זו דעתי

*ד"א, שימו לב שלבן אדם שהוא לא עורך דין אסור להגיש תיקים בפורטוגל. אלא אם הוא בן משפחה שלכם ומגיש פעם אחת וזהו*

 

הנה פרטי התקשרות שלהם:

אבישי בק:

https://www.facebook.com/avishay.back

ניר:

https://www.facebook.com/kabalali

ג'ורג':

https://www.facebook.com/JorgeBarhata

זיו בן דוד:

https://www.facebook.com/ziv.benda

עופר דה-קלו: dklaw@inter.net.il

לאון אסאו: 0522641664 או 0525796473