איך מוציאים רישום פלילי בקנדה לטובת בקשה לדרכון פורטוגלי?
קודם כל חשוב להבין שתי דברים:
1) בקנדה יש מלא, אבל מלא זרועות משטרה (בדיוק כמו בארה"ב), אבל רק משטרה פדרלית אחת. ולכן התהליך מתחלק ל-2 מבחינת המשטרה:
א. לבקש מהמשטרה המקומית ואז לאשרר אצל נוטריון.
ב. לבקש ישירות מהמשטרה הפדרלית, שזאת השיטה המומלצת.
2) קנדה אינה חתומה על אמנת האפוסטיל, ולכן עליכם לדאוג ש*2 המדינות* יאשרו את המסמך הסופי.

על מנת לבקש מהמשטרה הפדרלית תעודת יושר, עליכם למצוא מקום מאושר על ידי ה-RCMP (המשטרה הפדרלית) לטובת שליחת תעודות ל-Canadian Criminal Real Time Identification Services (CCRTIS). על מנת לקבל את הרשימה של המקומות האלה, יש לשלוח אימייל ל-CCRTIS-SCICTR@rcmp-grc.gc.ca. אופציה נוספת היא לחפש בגוגל ולהתקשר לשאול האם הם עובדים איתם. העלות הממוצעת (עלתה לי לפחות) היא 80$, שזה בדר"כ כולל את עלות העיבוד אצל ה-RCMP. בעת הבקשה תידרשו לציין את הסיבה, על מנת לקבל את התעודה המתאימה ביותר לבקשתכם, ובמקרה שלנו היא נקראת Boarder travel. התעודה ידועה גם בכך שהיא מגיעה בשחור לבן.
התהליך לוקח כשבועיים מרגע טביעות האצבע ועד שהתעודה תגיע לביתכם.

אם תהיו מעוניינים לבקש מהמשטרה המקומית, יהיה צורך לבקש תעודה *עם טביעות אצבע* (מהממשלה הפדרלית זה רק עם טביעות אצבע) ולאחר מכן לבצע אימות לתעודה אצל נוטריון, בתשלום נוסף.

לאחר שקיבלתם את התעודה, עליכם להגיע לאוטווה או לשלוח בדואר את התעודה ל-Global Affairs Canada (משרד החוץ הקנדי) על מנת לבצע Authenticate a document. התהליך אינו כולל עלות ונכון לאוקטובר 20, לוקח 20 ימי עסקים + 5 ימי עסקים לדואר. עליכם, בנוסף, למלא טופס בקשה שנמצא פה:
https://www.international.gc.ca/gac-amc/assets/pdfs/about-a_propos/services/authentication-authentification/ext2165e.pdf

מומלץ למלא את הטופס במחשב ולהדפיס. בנוסף יש לקנות מעטפה משולמת עם הכתובת שלכם לטובת משלוח המסמכים חזרה. אני ממליץ לקנות מעטפת דואר רשום ככה שתקבלו עדכון מתי נשלח המסמך. יש לשלוח את שני הטפסים לכאן:

Global Affairs Canada

Authentication Services Section (JLAC)

125 Sussex Drive

Ottawa, ON K1A 0G2

Canada

לאחר שקיבלתם את התעודה, יש לבצע אימות לתעודה אצל השגרירות הפורטוגלית באוטווה או הקונסוליה בטורונטו. אני :אישית הלכתי לקונסוליה בטורונטו. אין צורך לקבוע פגישה. הקונסוליה ממוקמת ב:

438 University Avenue, Suite 1400, Box 41 Toronto, ON

 

ניתן גם לשלוח בדואר את הטפסים. לאימות הזה יש עלות שמשתנה כל הזמן, ולכן מומלץ ליצור איתם קשר ישירות.
יהיה צורך להראות הוכחת תושבות לקבלת שירות (רישיון נהיגה מקומי, כרטיס בריאות וכו'). דרכם ליצירת קשר:
טלפון – 416-271-0966
אימייל consulado.toronto@mne.pt

זה כל התהליך. מומלץ לזכור שהתעודה תהיה תקפה (לצורכי הדרכון הפורטוגלי) ל-3 חודשים, והתאריך שלה יהיה הנפקה, שהוא כשבוע לאחר הגשת טביעות האצבע לערך. לכן, בייחוד אם לא גרים בטורונטו והסביבה, מומלץ למהר.

המדריך לעיל נכתב ע"י אבירן בן ששון התותח