שלום חברים, אחרי שהסברתי בפוסט אחר איך מוציאים אזרחות לקטין שנולד לפני שההורה (או הורים) שלו התאזרחו. בפוסט הזה אני אסביר כיצד מוציאים אזרחות לילד שנולד אחרי שההורה התאזרח.

בגדול, הפרוצדורה יחסית פשוטה וניתנת לביצוע גם מול שגרירות פורטוגל בתל אביב וגם כן באופן ישיר מול הקונסבטוריה בפורטוגל בדואר וגם כן פיזית בפורטוגל.

 

הוצאת אזרחות פורטוגלית לקטין שנולד אחרי שההורה אזרח דרך שגרירות פורטוגל בתל אביב

במידה והחלטתם לעשות זאת באמצעות שגרירות פורטוגל בתל אביב, אתם צריכים להכין:

  1. תעודת לידה דו-לשונית של הילד שלהם, שהונפקה בשנה האחרונה (כלומר, חדשה ממשרד הפנים), עם חותמת אפוסטיל ששמתם במשרד החוץ (עולה 35 שח).
  2. עותק סרוק ומודפס של הדרכון הישראלי של ההורה שאינו אזרח (הדף עם התמונה וגם הדף שלפניו)
  3. תעודת לידה פורטוגלית של ההורה האזרח או סריקה של שני הצדדים של הכרטיס אזרח שלו (תעודת זהות פורטוגלית)
  4. הטופס הבא מלא בפורטוגזית. אפשר לבקש עזרה מאנדריי שהוא עורך דין ברזילאי ועושה דברים כאלה ב 20 יורו בערך. על הטופס הזה שני ההורים צריכים להיות חתומים מול השגרירות (בנוכחות פיזית ביום הפגישה).

קובעים תור לשגרירות פורטוגל בתל אביב דרך האתר הרשמי שלהם, פה יש הסבר על איך נרשמים לאתר וקובעים

 

אזרחות לקטין ישירות מול הקונסבטוריה בדואר

במידה והחלטתם לשלוח את הבקשה בדואר לפורטוגל, אז צריך להוסיף למסמכים הנ"ל גם כן:

  1. נוטריון צריך לאמת את הדרכונים של הילדים וגם של האמא (אני מאד מחבב את הנוטריון משה באשי מפתח תקווה שעושה אימותים ב- 83 שקלים)
  2. תעודת זהות (פורטוגלית) מאומתת של ההורה שהוא אזרח פורטוגלי
  3. אופציונלי: (זה לא מסמך נדרש לפי נסח החוק. אז אם אתם בכל מקרה רוצים לרשום נישואין בפורטוגל מוטב לעשות זאת קודם) צילום של האישור שהנישואין רשומים – לאחר שעשיתם רישום נישואין בפורטוגל (קישור לפוסט על: רישום נישואין לאזרח פורטוגלי)
  4. טופס בקשה שנוטריון (ישראלי או פורטוגלי) צריך לאמת. כמובן שכדי שממשלת פורטוגל תכיר בנוטריון הזה (רק במידה והוא ישראלי) צריך אחרכך להחתים את מה שעשה באפוסטיל של בית משפט (שהמטרה שלו הוא לאשרר את הנוטריון הישראלי כנוטריון תקף). שימו לב לחתום בטופס בקשה חתימה זהה לדרכונים
  5. תעודת לידה דו לשונית של הילד\ה חתומה באפוסטיל של משרד החוץ

 

בערך שבוע לאחר ההגשה תוכלו לקבל קוד מעקב לתיק (כמו שיש למתאזרחים רגילים), ההליך עובד דיי דומה להתאזרחות הרגילה, רק שפה אין את השלב של חתימת השרה. למה ? כי תאריך ההתאזרחות הוא תאריך הלידה של הילד 🙂

הכתובת בפורטוגל למשלוח המסמכים (ממליץ לשלוח ב DHL עם אישור מסירה):

Rua Rodrigo da Fonseca, 198
1099-003 em Lisboa
Telef: 213817600
Faxe: 213817698
E-mail: registos.centrais@irn.mj.pt

 

איך מוציאים אזרחות ילד בפורטוגל עצמה ?

יש אנשים שרוצים לנצל את ההזדמנות כשמנפיקים דרכון בפורטוגל – ראו במדריך או סתם לעשות טיול לפורטוגל. הפרוצדורה אפילו יותר פשוטה:

  1. את הרישום לילד אפשר לעשות בסניף אחר של משרד הפנים, ברחוב Rua Rodrigo da Fonseca 198, מרחק של חצי שעה באובר. לקחת מספר ולעמוד בתור
  2. לבקש שם ממש בשיא הנחמדות אם מישהו מדבר אנגלית. הם יכולים להיות מאד חמוצים שם וקשים ואפילו כועסים (שאנחנו הישראלים לא מדברים פורטוגזית). גם אם לא מסכימים לכם, אם תכינו את כל המסמכים היטב אז יבינו מה אתם רוצים (לפי המסמך בקשה).
  3. המסמכים שצריך להביא הם:
    1. סריקה איכותית מודפסת של תעודת הזהות הפורטוגזית (שהתקבלה כמובן לפני שהתקבל הדרכון) משני הצדדים שלה
    2. סריקה איכותית מודפסת של הדרכון הפורטוגזי של ההורה שהתאזרח + של הבן זוג (הנשוי) (בשני המקרים צריך את הדף עם התמונה וגם הדף שלפניו – זה שכתוב עליו מדינת ישראל).
    3. תעודת לידה של התינוקת בעברית ובאנגלית (כלומר, דו לשונית) עם חותמת אפוסטיל (שאותה אפשר לקבל רק במשרד החוץ בירושלים)
    4. טופס בקשה בפורטוגזית (שאותו כדאי שתמלאו מראש, ועדיף במחשב. אל תמלאו אותו שם כי הם עלולים להתרגז ותפספסו את התור). אפשר לבקש מאנדריי סיוע במילוי הטופס הזה, הוא דיי זול (בערך 20 יורו).
  4. זהו. מקבלים מספר מעקב לבקשה ממש במקום.
  5. בהליך הזה אין עלויות כלל

 

 

 

 

הפוסט הזה נכתב בעזרת אושר אסולין (הנהדר) שעשה את ההליך הזה עבור ילדיו