יש לציין שרק בעל אזרחות אוסטרית רשאי לפתוח חשבון בנק באוסטריה. ויש ליסוע לוינה לצורך העניין.

להלן הצעדים:

  1. אני פתחתי בארסטה (Erste Bank) אז ההוראות תתייחסנה לבנק הזה.
  2. תבחר/י את הסניף המועדף עליך בווינה (או בעיר אחרת). יש באתר תיבת פניות. צריך להסביר את הרקע בפשטות: את/ה אזרח/ית אוסטרי שגר בחו"ל, מעוניינ/ת לפתוח חשבון. אם אינכם דוברי גרמנית, יש לציין זאת ושתצטרכו את עזרתו של פקיד/ה דובר/ת אנגלית.
  3. אפשר לציין שאני הפניתי אתכם – גילוי נאות: בעלי חשבון בארסטה שממליצים לאחרים לפתוח אצלהם חשבון מקבלים מהם 20€. מאוד אודה לכם אם זה יתאים לכם בעבור המידע וההסבר, ואתן לכם את פרטיי.
  4. הפגישה: יקבעו אתכם פגישה בתאריך והיום שקבעתם; עליכם להגיע לסניף עם הדרכונים הישראלי והאוסטרי. הפגישה נערכת כשעה-שעה וחצי במהלכם מסבירים לכם על החשבון, האפליקציה, וחותמים על חוזה פתיחת חשבון – שימו לב שהוא עולה כ-17 אירו עלות רבעונית. אפשר לנסות לקבל הנחה על בסיס שירותים מסוימים שהם מציעים. כמו כן, עליכם לספק להם מס' זהות ישראלי (או מס' תיק במס הכנסה). מספקים כתובת בישראל לצורך משלוח כרטיס האשראי.
  5. שימו לב שיש אפשרות לפתוח חשבון פיקדון שניתן לנעול אותו לפרקי זמן של חצי שנה, שנה או שנתיים.
  6. צריך להפקיד במקום סכום מסוים במזומן כדי לכסות את העמלות הרבעוניות.
  7. העברת הכסף: ניתן להעביר כסף מישראל לחשבון באוסטריה באמצעות Swift. ההעברה נעשית על פי ה-IBAN של החשבון בווינה. בהתאם לבנק שלכם ולהסכמים שקיימים ביניכם, ולהנחות שיש לכם העברה דרך הבנק עשויה להיות הכי משתלמת. עם זאת, ייתכן שיש דרכים יותר יעילות לצורך המרה משקל לאירו והעברה, כגון Wise או Interactive Brokers.
  8. לאחר כשלושה שבועות, מגיע כרטיס האשראי בדואר.

 

נכתב ע"י ארד שפיצר