כמעט כולם זכאים.

האתר הזה התחיל מבלוג שכתבתי, אליו הגיעו המון גולשים, רובם תהו איך ייתכן שאזרחות אירופאית היא ברת השגה. רוב התגובות שאני מקבל הם בין "אני לא מאמין", דרך "זה בטח ממש מסובך" ועד "עד שאני לא אראה שמישהו הוציא, אני לא אתעסק עם זה".

חברים !

אזרחות פורטוגלית, ביחס לדרכונים אחרים, היא מאד פשוטה לתפעול. זה לא מצריך הרבה הוכחות ולא נדרשים להביא כל מיני מסמכים עתיקים (שאין לנו). קראו את עמוד התהליך ותראו בעצמכם שזה לא מורכב.

איך אדע אם אני זכאי ?

ובכן, הזכאות לדרכון פורטוגלי (וגם ספרדי) נקבעת בשני מישורים. הראשון נוגע לקשר תרבותי לפורטוגל, השני נוגע לקשר גניאולוגי (משפחתי).

מכיוון שגירוש ספרד התרחש לפני 500 שנה, ויהודים רבים עברו מספרד לפורטוגל ומשם למדינות אחרות (כמו תורכיה, מרוקו, תוניס ועוד) – קיימים המון המון שמות משפחה שקשורות לגירוש ספרד.

אני אצרף למטה רשימה של שמות משפחה כדי שתמצאו את שלכם. אם השם משפחה מופיע – הסיכויים שלכם מאד גבוהים. זה השלב הראשון.

בהמשך, כשתמלאו את המסמכים, אתם תצטרכו לדבר גם על הקשר הרגשי שלכם לפורטוגל. כמובן שקשר כזה ניתן להוכיח בדרכים רבות. כמו למשל לומר שמשפחתכם מתפלתת בבית כנסת ספרדי, שאתם מאזינים למוזיקה פורטוגלית, שאתם קוראים ספרים בנושא, שאתם מעריצים קבוצת כדורגל פורטוגלית, שבביתכם תמיד דיברו על המורשת הספרדית. כל אלו מעידים על קשר רגשי.

להערכת עו"ד שדיברתי איתו, יש בארץ בערך מליון וחצי זכאים. כך שאם אתם קוראים עברית, הסיכוי שלכם גדול מאד !

 

אני חייב לציין שכל מה שנכתב באתר זה הוא תוצר של ניסיון ואני מנסה לחסוך לאנשים אלפי שקלים של הוצאות עו"ד, כך שאשמח מאד אם תתמכו באתר ע"י לחיצת לייק או שיתוף (זאת בכדי שהאתר יתקדם בגוגל ואחרים גם יוכלו לחסוך כסף).

 

הנה רשימות שמות משפחה:

http://www.sephardicgen.com/names.htm

 

ועוד אחת פה:

http://www.darkon-zar.com/wp-content/uploads/2017/06/nombres.pdf