תראו, המטרה הכללית של האתר הזה היא להסביר לכם איך לעשות לבד. עדיין, יש הרבה אנשים שמתבלבלים ומבזבזים זמן בגלל שהם לא הולכים לפי סדר פעולות נכון. המטרה של עמוד זה היא להראות לכם מה בא לפני מה, כדי שתראו איך הכי נכון לעשות את זה ולאחר מכן תוכלו לקרוא יותר לעומק על כל התהליך

2019
ינואר 14

שלב ראשון: מארגנים את המסמכים

קודם כל צריך לאסוף את המסמכים שאיתם נפנה לקהילה היהודית:

  • מסמכים ממשרד הפנים
  • מסמכים נוספים מהבית (כמו דרכון ותעודת זהות)
  • לשאול אנשים במשפחה אם יש מסמכים ממדינת המוצא
ינואר 14

שלב שני: כותבים את מכתב ההוכחות ופונים לקהילה

בשלב זה אני ממליץ להשקיע במיוחד מכיוון שכל התיק תלוי בו. מכתב ההוכחות שלכם חשוב מאד כי עליו מבוסס על התיק. צריך להשקיע עד כמה שניתן.

הסברתי מה עושים גם בוידאו הארוך וגם ריכזתי עבורכם לא מעט מקורות אקדמיים שיעזרו לכם

ינואר 14

שלב שלישי: מזמינים את תעודת היושר, ממלאים טבלה ומסמך בקשה

בשלב זה, בזמן שאנחנו מחכים לאישור הסופי מהקהילה שיגיע צריך לנצל את הזמן ולבצע כמה משימות:

  1. מזמינים את תעודת היושר בערך שבועיים לאחר שיש אישור קהילה, כדי שההגעה של תעודת היושר תהיה בערך באותו זמן של האישור קהילה (שהוא בערך חודש וחצי) (אפשר להזמין אותה גם ישירות לנוטריון שיתרגם ויגיש לכם את התיק בסוף, וכך לחסוך את הנסיעה לשגרירות).
  2. ממלאים את המסמך בקשה, הנה הוא להורדה מתורגם לאנגלית
ינואר 14

שלב רביעי: אוספים את תעודת היושר מהשגרירות

בערך חודש אחרי שהזמנו אותה באינטרנט אפשר כבר ללכת לאסוף אותה מהשגרירות. לא צריך תור בשביל זה, פשוט מגיעים בשעות הבוקר לשגרירות בתל אביב ואוספים אותה (אין בעיה שאחד יאסוף תעודות יושר עבור אחרים, רק שהוא צריך לדעת מה מספרי הזהות שלהם)

קיצור דרך: אם תסגרו כבר בנקודה הזו מי הנוטריון שמתרגם ומגיש לכם, תוכלו לשלוח את תעודת היושר ישירות אליו לפורטוגל ובכך לחסוך נסיעה לשגרירות.

ינואר 14

שלב חמישי: נוסעים למשרד החוץ בירושלים להחתים באפוסטיל

בשלב זה צריך ליסוע למשרד החוץ בירושלים להחתים כל מסמך רשמי של מדינת ישראל. עבור רובכם זה אומר רק תעודת יושר ותעודת לידה, עבור מי ששינה את שמו – גם תעודה המעידה על שינוי שם

ינואר 14

שלב שישי ואחרון: שליחת המסמכים לתרגום, אימות והגשה

זהו ! עכשיו רק צריך לקחת את כל פריטי התיק (הלידה, היושר, האישור קהילה, העץ משפחה ומסמך הבקשה) ולשלוח אותם לנוטריון בפורטוגל כדי שהוא יאמת את הדרכון, יתרגם את המסמכים ויגיש את התיק. בדף נותני השירות פרסמתי כמה כאלה שהם זולים בהרבה ממה שתמצאו בארץ.

 

זהו ! חברים ! זו לא משימה גדולה מידי, אם עושים הכל נכון ובריכוז גבוהה לפי השלבים שציינתי – אתם תצאו מזה במינימום כסף ואנרגיה.

אם אתם מרגישים שהמשימה גדולה ומורכבת ואתם מחפשים מישהו מיומן וזול, אני ממליץ על: 054-2811833